Thursday, September 12, 2013

Berbulan lamanya

Salam..
Lamanya tak update!!!!
Rindu nak main2 dengan keyboard ni..asyik pegang mouse..gosok2 tab..tu la penangan candy crush...korang dah sampai level berapa ha???? tetiba je kan

hmmm..Ada yang tanya..apa cerita..dah x update blog? walhal bukannya dia follow pun..haha..nyebok kan..(orang tuuuuuu...jangan marah naaaa)

hmm..DIA dan aku..mmg diakui cerita2 tu mmg kisah rumahtangga aku..hanya itu caranya aku meluahkan perasaan. kawan untuk aku bukan tempat untuk mengadu.. diakhirnya hanya pertanyaan yang aku dapat..bukan jawapan!! patut ke kalau kita ngadu pastu di jawab. tu la masa sebelum kawin xnak pikir abis2.. dah tu sekarang korang nak suruh aku buat apa? nak suruh mintak cerai???adoi....agak2 la nak kluarkan nasihat tu..opsssss.. teremo pulak. oke..sekarang dh decide..xnak lagi jaja kesah umahtangga.. bukan nak mintak simpati, tp bila baca balik..sedihnya kesah aku..hmm xper la..xbaik me'negatif'kan pemikiran kan..sekarang nak ceria2 sajorkk..chewah

mulakan ye..episod yang menceriakan..wink..wink..

1. yayyyyyyyyyyy...lepas 2 tahun kawen..ni la kali pertama dapat beraya dengan enche suami..teeeeeeeeetttt..cukup sampai kat situ

2. yayyyyyyyyyyy..lepas sekian lamanya berhajat nak buat makan2 dan bacaan doa selamat kat umah.. akhirnya dapat jugak buat walau pun xde bacaan doa selamat. ni episod open house ari raya.. alhamdulillah 30/8/13 selesai la sudah open house raya..penat sehhhh..cadangnya nak buat 24/8/13-kan best dapat tarikh ni..besday aku tu..untung2 dapat kek..kui kui..nan hado jua.selama ari ni duk tolong mak kenduri kat kampung x rasa penat..bila buat sendiri..ya Allah..rasa nak tercabut tangan kaki..dari beli barang..menyiang..memasak..mencuci..mengemas..semuanya sendiri..mak kata penat sebab buat satu hari..xde masa nak rest..betul jugak tu..slalu kenduri..penat masa tu je..ni dari malam sebelum sampai malam hari esoknya duk pulun buat..robot pun jemmm..tp best..syok bila kawan2 ramai yang datang..pengarah opis pun smpai..macam umah aku tu x layak je utk orang yang tinggi2 grednya..rupanya pengarah dengan mak aku sekampung..apa lagi kecoh la nyembang..mak ayah..family mertua..suami..kawan2..kuceng2..semuanya ada..tinggal satu yang belum complete..(sedih plk) hajat berikutnya nak buat majlis bacaan doa selamat dan tahlil..insyaAllah..

3. stressssssss... hmm..2 tahun kawen..masih belum ada tanda2..huuuuu..kawan2 rapat cakap Allah tahu apa yang diaturkan untuk aku..hmm..tapi dalam hati..ada rasa terkilan..setiap sesuatu mesti ada sebab dan akibat..mungkin...hmmm..x payah nak diulas panjang..tp nak cerita 1 part ni..kesah2 ibu ngandung la jugak.
mmg la aku agak sedih bila ngenangkan kawan2 ni cepat betul membuntingnya(haaa...keluar ayat x sedap kooo)yang aku ni ntah bila nak memboyot..jadi pada kengkawan..ke sesapa je yang tengah membunting..baru membunting..or sedang menunggu hari pecah (ni ayat orang yang tgh geram) tak payah la duk excited sgt duk berkesahkan hal korang yang seronok sangat bawak perut..tau la korang ni 'bahagia' lagi 'membahagiakan' tapi silalah jaga sama perasaan orang yang ada kat sekeliling korang. ni dah 24/7 opsss 8/5  (opis hour la tu)duk cerita laki duk belai perut la..anak duk main bola sepak la..wek2 la..minum ayaq gula la..dan macam2 la..RIMAS TAU DAK!!! (actually ai sedih tau..dengki pun ada) korang jangan la buat cam tu..kesian kat i. nih..ada sorang kawan rapat aku..awal2 lagi aku dah sound.."ko kalau ngandung jangan bgtau aku..nanti aku sedih..biar aku tau pas aku tgk perut ko memboyot" ada pulak sorang hamba Allah yang dah tau pasal tu pi nyampai kt telinga aku yang kawan aku tu dah berisi..wehhh..ko apehal???? dah kenapa??? aku ada sebok nak tau ke??? huuuuuuuuuuuu..sedih la korang buat aku camtu..jaga la hati aku weiiii...huwaaaaaaaaaaaaa..nak nanges kuat2..tp takut orang tau

4. ni pun satu hal lagi.. stress lagi men'stress' kan(ada ke perkataan gitu?)  5S!!! korang dah ke? semalam pra audit mpc..perghhhhhh...tersangatlah banyak tegurannya..dah rasa macam 'saya budak baru belajar..silalah amik galah'. oke..ni hal jabatan..nak cite banyak x leh..kang salah pulak..jadi kesimpulannya
5S=
1. Serabut
2. Stress
3. Syok sendiri
4. Sorok2
5. Sentapppppppp

korang setuju????

No comments:

Post a Comment

ouR TruLY loVE

Daisypath Anniversary tickers

our marriage

Daisypath Anniversary tickers

yang sudi menjengah