Tuesday, August 9, 2011

dia bukan pemilik tulang rusukmu ~ elia

Assalamualaikum pembuka bicara..ari ni umi xde idea sangat nak tulis pasal apa.. sementara idea nak datang sempat2 jugak bukak board gosip slalunya bukak beautifulnara.com .. terbaca pasal elia..si jejariruncing..sebelum ni x pernah pun ikut blog dia.. cuma duk baca pasal gosip2 putus tunang ngn KFCM..tu pun baca kt forum.cari.com.my ..

erm..memula xde lah rasa apa2 pun pasal kisah diorg ni.. yelah..diorangkan org yg kita x kenal pun..jauh di mata di hati apatah lagi.. kan? jadi buat apa nk pikirkan pasal diorang.. tapi lepas baca luahan hati elia ni.. tetiba rasa dekat di hati.. apa maksudnya???

erm.. elia.. dalam penulisannya.. menunjukkan dia semakin matang dalam menangani situasi.. kalau umi di tempatnya.. entah lah.. mohon dijauhkan..

"saya bersyukur diberi ujian sebegini"
kata elia

berapa ramai di antara kita yg bersyukur menerima ujian Allah? kita tahu mengingatkan orang.. kalau Allah turunkan ujian untuk kita.. tandanya Allah mengingati kita.. itu tanda Allah kasih pada kita.. Allah mahu kita jadi insan yang lebih baik dari sebelumnya..

seberapa banyak perumpamaan yg sengaja di gubah.. "di sebalik kepahitan ada kemanisan" "Allah lindung matahari.. turunkan hujan.. untuk berikan pelangi" dan byk lagilah.. semuanya nak menunjukkan betapa Allah kasihkan kita..

tapi.. kenapa kita masih sukar mengucapkan terima kasih ya Allah..syukur ya Allah..atas ujian yg telah Engkau berikan.. kenapa hanya bila susah kita mengingati Allah? ya Allah..aku juga terkadang alpa dgn arus duniawi.. terkadang aku lupa bersyukur dengan apa yg Engkau beri..

penulisan elia  si pemilik jejariruncing.blogspot.com telah membuka mataku..ya Allah..ampuni hambamu ini
wslm


No comments:

Post a Comment

ouR TruLY loVE

Daisypath Anniversary tickers

our marriage

Daisypath Anniversary tickers

yang sudi menjengah